Saturday, February 24, 2007

لقاء المدونين...البورصة المصرية

يوم هاديء جدا...لقاء معروف مكانه وزمانه لكنه مفاجيء...بجد انا اتفاجئت.....اللقاء ده يا جماعة كان لقاء المدونين الشهري اللي اقترحته علينا الصديقة ياسمين للمرة التانية بس المرة دي كانت فعلا مختلفة...ورغم اني محضرتش الاولى لكن في نهاية اليوم اكتشفت اني المرة دي فعلا كانت مختلفة....اخيرا اكتشفت اني مش لوحدي في هذا العالم....اخيرا لقيت وعرفت ناس ابسط ما يقال عنهم انهم ناس بتحب مصر...وده كفاية عندي...ناس اهتمامتها من اهتماماتي..ارائها من ارائي..ناس كانوا اصدقائي من قبل ما اشوفهم..من خلال مدوناتهم بس..لا مش بس قبل ما اشوفهم..ده من قديم الازل....اللقاء ده انا واثق انه كان مكتوب على جبين كل واحد فينا.....ياسمين حلمت حلم صغير وخطوط لوحته عمالة تترسم يوم عن يوم....والرسامين هما ولاد مصر...ولادها اللي بجد...مش اللي عايشين فيها وخلاص..الحلم احنا شايفينه بيتحقق...والله اعلم هيتوقف بيه المطاف فين..ربما يكون في يوم من الايام زي ما قلتلكم على سبيل التهريج جمعية المدونيين المصريين

مين عالم؟!!!
اليوم بدأ بتجمعنا في قهوة البورصة وده المكان اللي تخيلت في البداية انه غير موفق تماما..لكن بمرور الوقت اكتشفت ان الناس الصح في المكان الصح..ولاد البلد اتجمعوا في الوسط البلد باختصار....الارض اللي قالي عليها استاذ حسني سليمان (اللي افضل مهنة تختارها له مهنة فنان من وسط المهن الكتير اللي قالهالي...صاحب مدونة افنان الفنون) قالي عنها انها من مئات السنين...الارض دي هي اللي كانت لازم يتجمع عليها ناس زي دول....ولاننا اتفقنا كل واحد يكتب انطباعه عن اللقاء حبيت اكتب انا اليوم كان بيمثلي ايه هو والمكان قبل ما اقول انطباعاتي عن الاشخاص اللي حضروا...حضر اللقاء الكثير من المدونين في مختلف المراحل العمرية والمهن والدراسات....كل اللي بيجمعهم..الفكر الواعي وحب مصر وحب الكتابة والثقافة والفن.....هاسرد عليكم كلام عنهم وعن انطباعي عن الشخصيات اللي ذاكرتي هتقدرني افتكرهم

الشخصيات حسب الظهور تقريبا....انا مش بهزر هحاول افتكرهم بترتيب الحضور عشان نبقى على نور من الاول مين مواعيده بايزة ومين كويسة..للعلم يعني انا مواعيدي بايزة بس صادفتت اني وصلت مع الناس اللي في الاول..و الانطباعات اللي هكتبها دي هكتبها بصراحة متناهية زي ما حسيتها..لان الانطباعات الاولى لا تدوم طبعا وربما اكون لسة معرفتهمش كويس..بس قبل ما اقول احب انوه اني حضور استاذ احمد شقير واستاذ حسني سليمان ادى للقاء معنى اخر فعلا...بجد شكرا لحضوركم

ايلاري موريس (مدونة حد فاهم حاجة)...اول الحاضرين جه قبلنا كلنا..مواعيد مهندسين فعلا...انسان مثقف يحترم الراي والراي الاخر...متفتح وحيادي..ومنظم على ما اعتقد وده استشفيته من حبه في ترتيب الحوار بيننا وبين بعض...عجبني نقاشه وعجبني اقتراحه بخصوص المدونين الجداد وتشجيعهم ومعجبنيش اقتراحه بتاع عيد الصداقة..ممكن يوم المدونين...لكن عيد الصداقة ونلبس ابيض واسود..هي فكرة..بس مقابلتش استحسان مني
محمد (مدونة مصر هي امي) ....انسان محترم قوي ومتربي..ولو قلت انه طيب هاقول من هنا لبكرة...وبيحب مصر قوي قوي...ودا كفيل اننا نبقى اصحاب...افكاره متقاربة جدا من افكاري اللي انتم اكيد عارفينها من مدونتي..عنده حضور
بيشوي
alien
وده مش اسم مدونته بس...على حد تعبيره انه مسمي المدونة كده لانه ماكانش لاقي ناس تتواصل معاه....ولما لفى مدوناتنا قرر يجي...واعتقد فعلا انه لقى ما كان يحلم بيه...ورغم اني اختلفت معاه في مناقشاتنا الا انه انسان يقدر
ويحترم حرية البشر عموما...لم نلتقي فكريا ولكننا التقينا بمصريتنا وفطرتنا
ياسمين
مدونة
sky light
منظمة اللقاء وصاحبة الحلم الجميل ده....انسانة اجتماعية جدا...جواها هموم كتير...معرفش ليه حسيت بكده بس الاحساس ده وصلني على نحو ما...طيبة قوي...وجراتها معهودة من مدونتها طبعا..بتحب الناس وبتشجع المدونين والكتاب الجداد..وارائها حاسمة ودي ميزة انك تكون متحضر

احمد شقير
مدونة حكاوي اخر الليل

غني عن التعريف طبعا...ابو المدونين ده...وكان وجوده المفاجيء معانا من غير ما يقولنا حاجة فرحتنا قوي..بجد نورنا في اليوم ده...انسان جميل قوي...وبيقول اللي جواه بكل بساطة..يتسم قليلا بالغموض اللي مفهمتوش لسة من اول قاعدة ونتيجة كلامنا القليل..لكن بجد وجوده في وسطنا كان بيمثل قيمة كبيرة...وتشجيع للشباب امثالي

انجي
سمراء النيل
مدونة اي حاجة بقى

يعني هي محتاجة بوست لوحدها بصراحة..لاني مينفعش نوصف بنات مصر كلهم في كلمتين ...لكن هي اكيد باحساسها العالي عرفت قد ايه انا كنت مبسوط من رؤيتها...وكاننا نعرف بعض من زمن....لقيت سمراء النيل فعلا... هي دي صاحبة البلوج ده فعلا..كانها رسمت كلامها على المدونة في ارض الواقع جوه انسانة رائعة وطيبة....وحط بقى شوية تحابيش الحضور والدم الخفيف والحزن الكتير المستخبي ورا الابتسامة العريضة دي...ومش هتكلم عن الاتنين ليمون والتاكسي طبعا..عشان كل اما افتكر يا انجي بضحك طحن
اسامة
مدونة لسعة دبور
كونه اني يجي من الاسماعيلية عشان يشوفنا دي حاجة على راسنا من فوق فعلا....انسان جميل وطيب وبيحب الناس قوي...وحاسس انه جواه طاقة لسة مستغلهاش كويس...ربنا يوفقه ويوفقنا...متكلمناش كتير قوي...لكن شخصية
ظريفة

الاستاذ حسني سليمان
مدونة افنان الفنون ومدونات تانية
احب اخترله من مهنه الكتير مهنة فنان..الراجل ده يتلخص في تلات كلمات فنان مصري اصيل....كل المدونين فرحوا قوي بوجوده وزي ما هو على حد تعبيره قلنا اننا رجعنا شبابه..انا كمان بقوله وانت كللت اللقاء ده بالنجاح لاننا حسينا اني حلقة الوصل بين الجيلين لسة موجودة متقطعتش
ايمن فاروق
مدونة راسبوتين
محمود صاحبي قاله تنفع ضابط والله وهو بيصورنا..هو فعلا انسان منضبط...حسيت انه كان سعيد باللقاء...وشكله طيب قوي ومتكلمناش كتير قوي برضه
ابراهيم معايا
مدونة انا وانا
احلى حاجة انه جاب نفسه معاه...في الاول حسيته غريب شوية...بعد كده اكتشفت انه دماغه حلوة جدا جدا وطبعا بيحب الشعر وبيكتب قصص وورانا الكتاب اللي نزلّه قصة ودي حاجة تخلينا اصحاب من غير حتى ما اعرفه...الشعر هو اللي بيسحرني...وبعيدا عن الانفصام اللي عنده-بهرج طبعا عشان مدونته بشخصيتين-..هو انسان كويس قوي ويبدو عليه التدين

عمرو احمد
مدونة اريدك انثى
ببساطة شب نضيف..متربي ودماغه حلوة ومبيحبش تامر حسني عشان كده بقينا اصحاب على طول..عشري وجدع جدا مرضيش يكمل القاعدة غير لما اطمن مين هيوصل سمرااء للمترو عشان سمرا جارته...حبيته قوي وحسيت اننا اصحاب من زمان

احمد حداد
مدونة ahmed_h
فنان في التصوير وكل اللي كنت اعرفه عنه حكايته مع مجلة تين ستف لما خدوا منه الصور وقدر يحصل على اعتذار منهم بمساعدة استاذ احمد شقير..ولما قابلته عرفت قد ايه هو ظريف...وطلعنا نعرف احنا الاتنين ناس في كليته..الدنيا صغيرة فعلا
ايهاب
مدونة ايجيلز
Eagles

مكنتش اعرف مدونته قوي لكن بعد معرفتي بيه هكون من ضيوفه الدائمين..لانه فعلا شخصية جميلة ومثقفة ونفسه البلد تبقى احسن من كده...وطريقة كلامه محسساني اني اعرفه قبل كده لكن مش فاكر منين

وظهورخاص جدا جداااااااااااا............صدفة من احلى الصدف...محمد رؤوف صاحبي مدونة كلمة طبعا مش محتاجة تعريف..رغم انه ماكانش يعرف ورايح بالصدفة وده اكبر دليل اني عالم التدوين من غيره مالوش طعم..مستنينك يا عم وحشتناااااا
لسة في كتير تاني...مايكل محسن مدونة مايكليتو...ومدونة كيف تحيي الموتى...وضيوفنا الغير مدونين محمود الباز صديقي الصدوق وتهامي صاحبي انا ورؤوف... في اللي جه معانا بروحه ودول اللي مقدروش يجوا الحصان الاسود ووينكي ومحمد عبد الغفار مثلا

ولسة في كتير بس انا حبيت اتكلم عن دول على سبيل العينة...والعينة بينة كما تعلمون..بجد سعيد بمعرفتكم وسعيد باللقاء وفي انتظار تكراره...للمرة الميّة بقولك انها فكرة موفقة جداجداجدا يا ياسمين
دارت نقاشتنا في كل الموضوعات تقريبا...كل اللي بيدور على الساحة واللي مبيدورش كمان...كلام بجد كان عايزكم كان نفسي كل المدونيين يكونوا معانا في اليوم ده...ودي بعض الصور انا حطيتها زي اللي في مدونة احمد حداد..على اساس معرفش مين لا يفضل ظهوره بالصور




ياسمين سكاي لايت والاستاذ حسني سليمان والمهندس ايلاري




محمد..مصر هي امي...وايهاب ايجلز...وبيشوي ومايكل


اسامة..الدبور


من اليمين تهامي ورؤوف وانا

مراسلكم محمد حامد من لقاء المدونين الشهري الثاني...عقبال الاحتفال بالمئوية ان شاء الله






49 Comments:

Blogger قاسم أفندي said...

بجد مراسل صحفي هايل وتقرير رائع
شكرا

7:03 PM  
Blogger Amr Ahmed said...

بجد يا محمد

انا سعدت بيك جدا جدا

ياللي مش بتحب تامر

وحسيت اننا اصحاب من زمان

سعيد بيك جدا يا مان

تحياتي

7:09 PM  
Blogger Unknown said...

كبير المهندسين
ياباشا ولا يهمك مش لازم تلبس ابيض واسود انت بالذات ممكن اعملك استثناء و ده علشان انت اول واحد اتعرف عليه فى اليوم الجميل ده
انا بجد حسيت ان احنا كلنا كنا نعرف بعض من زمان و كمان مخدناش وقت فى التواصل كأننا اصحاب من 20 سنه

و شكراً على كل الكلام الكبير ده
وكمان انا معجب جداً بطريقه وصفك لكل واحد و خفة دمك و تحليلك الجميل لكل شخصيه و انا متفق معاك كلهم احلى من بعض
و كمان انا عملت بوست عن الاجتماع ده و عايزك تبقى تتيجى تشوفه


تحياتى يا هندسه

7:35 PM  
Blogger hosnysoliman said...

ابنى الحبيب محمد حامد انت ما تعرفش مدونتك دى عملت فيا ايه مش الكلام بس دى الاغتنى بتاعة عبد الحليم ..شلال من الدموع نازل من عنيا مش عارف ليه بالضبط من حلاوة لقاء الاجيال ام من ذكرى شبابى حيث ان هذه الاغنيات هى اغنيات شبابنا احنا جيل الستينيات..ولا من حلاوة كلام ذو الاحساس العالى ..الحمد لله مصر لسه بخير وحاتفضل طول عمرها بخير طول ما فيها شباب ورجاله زيكم

7:36 PM  
Blogger أسوور said...

تقرير جامد مووووووووووت

ايه الحلاوة دى يا حامد

والله حاسة انى حضرته مرتين

مش عارفة اقولك ايه بجد انت جميل

انتوا حققتوا لى حلم من أحلامى من غير ماتحسوا لما جيتوا واتجمعتوا

اشكركم

7:42 PM  
Blogger smraa alnil said...

حبيب قلبي
انا بقي كل ما افتكر ضحكتك الجامدة اضحك مووووت
بجد مش عارفة اقولك ايه علي الكلام دة
يكفيك اقولك اني حبيتك والله

وان من الشخصيات اللي فرحت مووووت اني قابلتهم منهم انت بجد

9:14 PM  
Blogger mariam said...

كان نفسى اكون معاكم يا محمد
على قد ما انا مبسوطه بلقائكم
على قد ما انا زعلانه انى مجتش
ان شاء الله اكون معاكم المره الجايه

9:34 PM  
Blogger We2am said...

esh6a :)

10:03 PM  
Blogger The Eagles said...

بص يا مان
انا سعيد جدا انى اتعرفت عليهم وعليك انت كمان
وزى ما قلتلك لما وصلت انا حاسس انى اعرفك من زمان وهما كمان

تعرف
لما تبص فى ملامح كل واحد منهم تحس انك كنت تعرفه بجد
بجد اليوم كان جاااااااااامد
وطبعا يشرفنى انك تزور مدونتى المتواضعة
وهتنور بيك
وكاييييييييد اليوم هيتكرر كتييييييير
ان شاء الله


والسلام..........

11:37 PM  
Blogger ذو النون المصري said...

الفنان حسني سليمان كان معكم؟انا سعيد جدا باني شفت صورته هنا و كمان الاستاذه ياسمين؟
ياااه
يا بختكم باللقاء
علي فكره مدونة الفنان حسني سليمان من اهم المدونات و احبها الي قلبي
هحاول في يوم من الايام اكون معكم

11:41 PM  
Blogger micheal said...

محمد
بجد لا تتخيل سعادتي بلقائكم جميعا...الواحد كان حاسس كأنة يعلرفكم من زنان و المرة الجاية لازم ححضر من الاول للاخر و مش حاجي متأخر زي المرة دي...مدونتك هايلة و حسيبلك تعليقي في الوضوع بتاع تامر
ملحوظة...هوا انتوا معندكمش كلكوا غير الصورة دي ليا..اصلي شكلي فيها عامل زي ميكون واحد حيطلع من هدومة و قرفان من القعدة كلها...ماشي يا عم محمد بس أما أشوفك انت و أحمد
تحياتي لك و للجميع

12:01 AM  
Blogger hebaz said...

تقرير هايل عن اللقاء حسيت كانى كنت متواجدة:)
ان شاء الله المرة القادمة تكون أحلى و فيها مدونين أكتر و أكتر و أكون معاكوا بأة

1:30 AM  
Blogger مصر هى أمى said...

حامد

شكرا جدا يا جميل على الكلام الحلو ده ربنا يخليك انا اللى سعدت بيكوا جدا وان شاء الله دايما وهاستنى تزورنى

متنساش تبعتلى على ميعاد الحفلة بتاعتك
m_adel2000@yahoo.com

9:10 AM  
Blogger The Alien said...

إنت إنسان جميل وشكلك كده شاعر موهوب
وأحلي حاجة فيك ضحكتك
شكرا علي الكلام الجميل
وأنا فعلا لقيت اللي كنت بدور عليه لما قابلتكم
أتمني المرة الجاية نتكلم أكتر ونتفق ونختلف
الإختلاف معاك في الرأي كان جميل
عشان إنت أنسان محترم وعندك رأي واضح
تحياتي

علي فكرة ... أنا جاي الحفلة بتاعتك ف الساقية

3:07 PM  
Blogger raspoutine said...

This comment has been removed by the author.

7:09 PM  
Blogger raspoutine said...

شكرا على الكلام الجميل ده وانشاء الله ربنا يجمعنا بالخير على طول

وانا كنت عايز ابقى ظابط شرطه فعلا ورحت اختبرت
لكن مكملتش لاسباب وفاه الوالد
ودلوقتى بينى وبين ظباط الشرطه مصانع الحداد زى ما بيقول

تحياتى ليك ولمحمود

سلام


ايمن فاروق

7:13 PM  
Blogger مـحـمـد مـفـيـد said...

فكره رائعه اريد ان تتكرر

7:34 PM  
Blogger Ehab said...

can i come to the next meeting ???

11:05 PM  
Blogger Elsede3' said...

This comment has been removed by the author.

12:25 AM  
Blogger إبـراهيم ... said...

كان يوم جميل يا محمد بيـه ، وسعدت بالتعرف عليك ، في انتظــااار حفلتك ، وحاول تيجي حفلة فيروز بكرة !!



و إيه كماااان !!



ممممممممممممممممممممممم


تسـلم إيـدك على الكلام الحلو ده ، وربنا يجعلني عند حسن ظنـــك ، وابقى عدي علينا بقى يا مان



آآآهـ وسلم لي على محمود ، طلع ف الصور ، ومحدش جاب سيرته ، بس قول له مدونته جهزت خلاااااص

ولأنه صاحبـك يبقى طبيعي يبقى

hoterlove.blogspot.com

ياللا يا محمود المرة الجاية تبقى مدونتـك ف إيدك سلااااحـــك

12:26 AM  
Blogger Elsede3' said...

wALLAHi shee2 hayel, elmawdoo3 da
zay elfol ya shabab
kan be weddy akoon mawgood, bas enta 3aref elly feeha :D

ostaz frozen love, 3ayzak fe mawdoo3 daroory ya mangaha
3amelena enta seya7a felmante2a
kalemny kareeban

12:26 AM  
Blogger hOby said...

begad 7elw el taqreer da ya hamed! 7aga mobashera awi en fe nas fe masr lessa keda :)
'7odo balkom men nafskom bas .. el balad maba2etsh aman el yomeen dool :) wana bad2t fe3lan at3araf 3ala el blogs beta3et el nas el gamila de 3shan el wa7ed yastamte3 w yet3alem :)

10:24 AM  
Blogger عبده الكرف said...

el wa7ed lama bye2abel kol feen w feen wa7ed ye7es enno bey7eb masr bgad by7ess ennohom akaleya.. laken lama kol el nas elly bet7eb masr di tetgamma3 fe makan wa7ed w ye7sal benhom el tawafok da.. yeb2a fe3lan 3amar ya masr

12:57 PM  
Blogger يا مراكبي said...

أنا على فكرة من ضمن أحلامي إني لما أنزل مصر الصيف اللي جاي إني أشوف المدونين اللي بأتابعهم وبيتواصلوا معايا

ياريت تكونوا موجودين في أغسطس اللي جاي

1:38 PM  
Blogger frozen love said...

اولا انا وشي منكم في الارض والله عشان انشغالي عنكم الفترة دي..اللي قدرت الحمد لله اقطعه بلقاء المدونين اللي اسعدني واسعدكم...فمتزعلوش مني لو اتشغلت في الرد او التعليق عندكم لحد ما اخلص من حمل طلبات الكلة الكام يوم دول

وثانيا غير اني ليكم وحشة والله طبعا...انا بجد انباعي عن لقاءنا سة مخليني طاير وفرحان..وان شاء الله اشوفكم تاني على خير




قاسم افندي:

اشكرك جدا..المرة الجاية تكون معانا باذن الله



amr ahmed:

شعور متبادل واكيد انت عارف قد ايه هو متبادل والله,,,انا حاسس اننا فعلا نعرف بعض من زمن

نورني دائما ومتغبش بقى



whyme:

ايوه اذا كان كده معلش يا باشا ...انا استثناء مليش دعوة بقى
lol

انا شوفت البوست بتاعك رائع "انا كمان شفت مصر معاك في اليوم ده"

ومتشكرنيش لاني ده كلام من قلبي والله

تحياتي

7:29 PM  
Blogger frozen love said...

hosnysoliman:

والله يا استاذنا انت مش متخيل كلامك عامل فيا ايه دلوقتي...دموعك دي غالية قوي...انا بجد طاير اني قدرت انقلك معانا..لاني ده يثبت فعلا اني الزمن زالسن مش مشكلة...المهم المشاعر اللي جوانا...الحب اللي جوه قلوبنا لمصر...وصورتها اللي على طول في خيالنا

مش مهم امتى وفين..بس الصورة كلنا راسمينها...مصر بخير عشان انتم ربتونا صح يا استاذ

7:33 PM  
Blogger frozen love said...

ياسمين:

الله يخليكي..ده انتي اللي اركتينا معاكي في حلم جميل قوي..كلنا كنا محتاجينه قبل ما الياس كان يتملك من كل واحد فينا

اشكرك فعلا



smaraa alnil:

سمورة...حبي الوحيد
ههههههه

وانا التاكسي مبهدلني ضحك والله...اكيد انتي عارفة قد ايه الشعور متبادل..وقد ايه كان نفسي اشوفك..وقد ايه فرحت لما شوفتك

البلوج نور على ايديك اصلا...انتي عارفة شهرتك عاملة ازاي
lol


mano:

المرة الجاية بقى كده ملكيش حجة...هنشوفك اكيد ان شاء الله

منوراني
وتحياتي

we2am:

eshta belhabal....lol

ana 2lt hla2eky awl wa7da henak..akhr 7aga atwk3ha enk mtgesh...elmra elgaya 3ayzk 2tela m..mlesh feh...we eh elgheba eltawela de...fenek?!!!

7:37 PM  
Blogger frozen love said...

the eagles:

ابو ايهاب...انا لازم هفتكر شوفتك فين
lol

اكيد من في كيمياء حسستنا بكده انا سعيد اني شوفتك واني كسبت صاحب جديد يا ايهاب..انا بدات اتابع مدونتك بس المشروع معسفني شوية في موضوع التعليق ده

بس انا جاي
وغلاوتك جاي
lol

c u


ذو النون المصري:

انت فين يا عمنا..انا قلت انت اكيد جاي...المرة الجاية نشوفك بقى

وانا كمان بحب مدونة استاذ حسني جدا وضيف دائم عنده

متغيبش عننا تاني
تحياتي



micheal:

والله احنا الاسعد يا باشا...
وشقفت تعليقك في موضوع تامر...سعيد بوجود شباب زيك في بلدنا


دورت على صورة تانية ملقيتش..تتعوض المرة الجاية بقى..نورتني بزيارتك

تحياتي


مصر هي امي:

مصر كلها جاتلي في المدونة النهارده..نورتني والله

ان شاء الله اول ما اقدر انت من اوائل الناس اللي هبقى في مدونتك على طول..ادعيلي اخلص من قرف الكلة الاسبوع ده

انا ضيفتك عندي..ولو نورتني في الحفلة فعلا هاكون من اسعد الناس

تحياتي

7:44 PM  
Blogger frozen love said...

hebaz:

شوف يا جدع البخل..كل الامنيات وبعدين اكون معاكم بقى

هشوفك المرة الجاية يا هبة...ان شاء الله...امال المدونين هيكتروا ازاي

lol

تحياتي



the alien:

اشكرك جدا..نفس الشعور بموضوعية الحوار سعيد انك لقيت اللي بتدور عليه..منورني


raspoutine:

شكر على ايه ده من قلبي يا ايمن والله...احلى حاجة عملتها...مصانع الحداد مهمة جدا جدا
lol

شرطة ايه يا راجل...تحياتك وصلت المحمود...نورني على طول كده بقى


محمد مفيد:

هتكون اروع..لو نورتنا المرة الجاية ان شاء الله

تحياتي



ehab:

ya 3m dana 2lt enta gaye aslan....elmra elgaya msh hrp7 mn gherk asasan isa....lazm tkon m3ana isa,,kant 3yzak aslan

t7yaty

7:49 PM  
Blogger frozen love said...

ابراهيم معايا:

ابراهيم باشا ومعاه ابراهيم بيه..الاتنين نوروني
يا سلام
lol
انا هاعدي اسلم عليكم قريب عشان وحشتوني


هوصل لمحمود كامك عشان ينجز بقى

تحياتي


elsede3':

danta lazm tb2a mwgod ya sh2e2 elmra elgaya..we ely feha da lazm ntsrf feh y3ny..eshta ymkn mtb2ash zy kl mra...lol

seya7a!!...we lessa...lol...eshta 3moman fol ya sh2e2 ana blghtk e3tzary "bseghet elmfrd aho"...lol



hoby:

heya 7aga mbshra f3lan..ana knt s3ed awy..takhyly enk knty m3ana b2a..isa elmra elgaya nshofk

we mt2l2esh ..khleha 3la allah ya hoby...htnwrena elmra elgaya zaye manty mnwrany hena kda


عبده الكرف:

msh aklya khals ya sh2ee2...fakr lama 2ltlk mra kda..bs 2ltlk elmshkla fe elwasela..takhyl eny fe ntak awsa3..htb2a elmfahem we el2ntma2 aws3..we hakaza...3amar 3amar ya msr


ybny elsha3r elkber 2alha 7kma

we eldar de 3mar..we 3mar de eldaaarrrrr...."nfs el2nsan ya anno"


يا مراكبي:

والله هو من ضمن احلامنا احنا اننا نشوف حضرتك..انا حاسس انك شخصية جميلة...ان شاء الله نتقابل..وهتلاقينا اكتر كمان

تحياتي


whyme:

يا سلام عليك يا هندسة...انا قلت عليك انسان عملي جميل..اديك بتنفذ اتفاقك معانا اهو قوام قوام...انا سعيد قوي..وهاحط لينك المدونة عندي مع اللينكات الجديدة كلها قريب ان شاء الله

7:58 PM  
Blogger كلمه said...

sabaaaaaaa7oooo :D
wALLAHi ya m3lm 23`rab sodfa fel wogood eny 2shofak ENTA sodfa fe 7atah 3omrak ma ro7ta ha 2bl keda w m3 elnas de kolha :D

bgd kont mabsoot 2ktr mel 2a3da w mabsoot 2ktr mel sofda elgamda 2a5er 7aga :D

10:22 PM  
Blogger الدبور said...

ربنا يخليك بس انت كنت قاعد عيد عني اكيد لو كنت قريب مني كنت هاكل لك دماغك بالكلام بس يلا المرة اللي جايه ان شاء الله تقي نقعد جنبي لعلمك سمراء النيل كانت عماله تتكلم علي موضوع انها تكتب كومنت عندك و الباقيين يدخلو مش يعلقوا علي البوست لا يعلقوا علي الكومنت بتاعها

تحياتي
الدبور

11:01 PM  
Blogger The Eagles said...

ازيك يا محمد
ايه اخبارك يا مااااااااااان
ايه يا عم انت بتهظر
فين الاعلان اللى اتفقنا عليها عشان كل واحد منا ينزله فى المدونة بتاعته
على العموم والله انا هحاول انى اجاى النهاردة بجد بس مش عارف ايه الظروف
والف مبروك على الحفلة مقدما


والسلام..........

8:26 AM  
Blogger إنسان || Human said...

بجد كان نفسي أكون موجود في الإجتماع الهايل ده

12:01 PM  
Blogger frozen love said...

kelma:

enta ely mtswrsh ya sh2e2 ana etsbtt ezay lama shoftk...lol

eldonia 2d kda..b2lk elbloggers mn gherk mynf3sh khals...kan lazm t3d 7ba ya 3m..el23da b3d kda e7lwt gdan

elmra elgaya..hfkrk isa




الدبور:

وانا مستني يا عم المرة الجاية...ولازم نرغي ان شاء الله كتير..سعيد اني عرفتك

تحياتي


eagles:

الحفلة لسة يا عمنا

يوم 13\3 يعني لسة حبة كويسين
جهز نفسك بقى ولازم تيجي ان شاء الله

هشوفك هناك

الثلاثاء 13/3
ساقية الصاوي

حتى انا كاتب اعلان برة المدونة ...تحت العنوان

لما نضبط بوست حلو هبعتهولك ان شاء الله قبل الحفلة

تحياتي


human:

افهم من كده اني اللي جاي هتكون موجود باذن الله

نشوفك على خير

2:52 PM  
Anonymous Anonymous said...

lovely!!

insha Allah..3ayzeen mn dah keteeer! :))

8:28 PM  
Blogger islam yusuf said...

أنا لسه مخلص جيش من اسبوع
و مش عارف ليه بحس بالغيره أما أسمع الكلام ده
أنما كان نفسى من زمان فى قعدة مدونين
و ده شىء يبسطنى انى ألاقى فيه تجمع مدونين و لقاءات و حواديت و حكايات و تواصل
و حاجات كتيره حلوه
نفسى فعلا احس بلإنتماء لمجمع التدوين
انا لقيت فى التدوين المتنفس لكل شىء مش قادر أقوله سواء عن طريق النشر أو الكلام
و ده شىء معروف إن مجتمعنا مجتمع سلطوى تسلطى

8:31 PM  
Blogger micheal said...

محمد باشا
ابقي غير اللينك بتاع مدونتي عندك عشان أنا استقريت أني حكمل تدوين من خلال مدونتي التانيه اللي بكلمك منها دلوقتي..أعمل كليك علي مايكل و أنت حتلاقيها
تحياتي لك

10:09 PM  
Blogger elkamhawi said...

its very cool

11:09 AM  
Anonymous Anonymous said...

عااااااااااااااااا
انا عماله اعيط دلوقتى عشان ماكنتش معاكو
المهم اكنوا انبسطوا وقابلتوا بعض
الله يخرب بيت الألمانى واللى بيذاكره واللى عاوز يتعلمه
هو دا اللى عطلنى عنكو
لكن بجد ربنا يسهل وهاكون معاكو المره الجايه
اه يانى... عاى فكره انت ضايقتنى بجد
ماليش دعوه بقى
اعملوا لقاء تانى قريب

10:08 PM  
Blogger -_- said...

صوركم زي العسل

12:19 AM  
Blogger ibn nasser - ابن ناصر said...

والله فعا تقرير هايل وعقبال انشاء الله يبقي فيه رابطة المدونين المصرين
تحياتي

1:20 AM  
Blogger el2ahwagi said...

ana elleqaa2 da shadeni gedan weba2eet ba2ra akhbaro belahaf fe gamee3 elmodawenaat ...

i7sasi enni mayenfa3sh akoon fe ay leqa2 men dool mekhaleeni a2ra kol 7aga 3anno 3ashan a7ess enni kont m3akom ...

rabena yekhaleekom leba3d welmasr ...

8:34 AM  
Blogger أسوور said...

انت طبعا معانا

ولا ايه؟؟

تعالى مدونتى عشان تعرف تفاصيل اللقاء القادم

تحياتى

2:23 PM  
Blogger كلبوزة لكن سمباتيك said...

ازيك يا جميلة

فين الجديد؟
مش باينة ليه؟

8:35 PM  
Blogger frozen love said...

انا زهقت والله من كتر ما انا نفسي ابقى متابع البلوج كالعادة ومش عارف...بجد متزعلوش مني ولازم تعرفوا انكم على بالي بس المشروع وحاجات تانية كتير شاغلاني قوي..وحشتوني جدا جدا


epitaph:

isa...we tb2y m3ana b2 ya epi


islam yousef:

حمد الله عالسلامة يا معلم..واحنا فيها اهو..في لقاء تاني قريب لازم نشوفك بقى

منورني


michael:

اوكي يا باشا..علم وينفذ فورا...ليك وحشة


elkamhawi:

cool to hear that...msetanyenak b2a


وينكي:

المرة دي بقى ملكيش حجة..عارفة من بدري اهو..هنكون مبسوطين قوي لو انتي معانا

مستنينك


amr ahmed:

انا وشي منك ومنكم في الارض اني المشروع شاغلني عن مشاركة زي كده والله...بس ملحوقة

sharm:

الله يخليك انت اللي عسل..حاول تيجي بقى المرة اللي جاية

2:44 AM  
Blogger frozen love said...

ابن ناصر:

يسمع من بقك ربنا..وانت فين من الكلام ده..عايزينك


el2hwagh:

k2nk knt m3ana belzbt....we brdo aked fe yom hnt2abl ensha2 allah...we rbna ykhlek lelmdwnen ya m3lm


ياسمين:

اكيد يعني..عيب لما ماجيش حتىززبس زي ما قلتلك في مدونتك كده هتاخر شوية عشان ورايا كورس

الى لقاء ان شاء الله


sampateek:

ازيك يا جميل بقى مش جميلة يا سمباتيك

نورتيني..والجديد في الطريق بس والله كنت مشغول قوي ان شاء الله قريب قوي هارجع بقوة بقى

تحياتي

2:47 AM  
Anonymous Anonymous said...

ازيك يامحمد اخبار الحفلة اية ربنا

معاك انا بدعيللك

ريهام

12:55 AM  
Blogger frozen love said...

ريهام

الله يخليكي يا روما..انا تمام وكل حاجة تمام ان شاء الله

كانت عاوزاكي

4:30 AM  

Post a Comment

<< Home